Agency Light (Demo)

Underbygget beskrivelse er med til

Hvad er hjemmeside SEO

1. Lav en god title og beskrivelse af din hjemmeside.

Din titel og en underbygget beskrivelse er med til, om besøgende har lyst til at besøge din hjemmeside eller ej. Derfor så vær skarp og fortæl præcis hvad de får ud af at besøge din side, ellers så er de dem der er smuttet!

 

2. Lav interne links.

Det der menes med interne links er at det skal være nemt for brugerne at navigere rundt på din side. Hvis det er nemt som det burde være, vil de links du får ude fra, være med til at sprede linkjuicen rundt på hele din hjemmeside og ikke kun din forside. Når du får links ude fra vil de i fleste tilfælde være til din forside og så kan du jo lige så godt sørge for at det er nemt for link juicen at løbe videre til dine undersider, så det ikke kun er din forside som får det hele.  Det er noget som søgemaskiner er vilde med!

 

3.Lav noget lækkert indhold!

Som vi har nævnt mange gange ovenstående, så skal du kunne tilbyde noget unikt og lækkert indhold, som de besøgende har lyst til at dele. Der er meget fokus på unik indhold i dag og derfor så skriv om noget der ikke står andre steder eller vinkel det på én måde, som får brugerne til at undre sig, som de forhåbentlig deler med andre. Den lette løsning er at finde noget populært der allerede eksisterer og kopiere hele molevitten, men det skal du kun gøre, hvis du vil udelukke dig selv fra Google i lang tid. Kig eventuelt på mine idéer foroven, hvis du ikke selv ved, hvad du skal skrive om. Husk at have SHARE knapperne tilgængelige så du gør det let for brugerne at dele dit indhold og også gerne så de kan se, hvor mange gange dit gode indhold er blevet delt tidligere!

 

4. Fix dine URL’er

Som du kan høre er der mange elementer ved SEO og det gode ved det er, at det tæller alt sammen! Pæne URL’er er vigtige fordi hvem har lyst til dele din hjemmeside og indlæg som hedder: www.eksempel.dk/ewgk433? Derfor så gør det nemt og brugervenligt for både de besøgende og søgemaskinerne ved at ændre det til fx: www.eksempel.dk/hundefoder. På den måde, finder søgemaskiner også ud af, hvad din hjemmeside handler om. De fleste systemer har brugervenlige URl’er som standard, men det finder du jo ud af .

 

5. Keywords i dit indhold

Det er vigtigt at de ord som du vil ranke højt på også indgår på din side. Vil du gerne have din forside til at ranke på strømper for eksempel, så er det vigtigt at din forside har en (Velkomst)tekst hvor strømper indgår. Det samme gælder for dine undersider. Blot husk på at det skal gøres med måde!  Dine tekster skal være brugervenlige til mennesker, ikke søgemaskiner. Det nytter ikke at proppe en masse keywords ind, blot for at tro at det ranker højere, for det er dårlig optimering i Googles øjne. Brug din sunde fornuft, så går det ikke galt.

 

6. Lav en blog og/eller hjælp andre bloggere. 

En blog der understøtter din forretning, er en god måde på at få læsere og tilbagevendende læsere. Bloggen kan fx. være direkte på din hjemmeside eller som et sub-domæne (www.blog.eksempel.dk). Her har du alletiders mulighed for at skabe et tættere forhold til dem du vil påvirke, dog husk på at det ikke gælder om at sælge hele tiden! Dine indlæg skal helst være varieret, og så kan du jo altid måle senere, hvilket indhold der har mest interesse blandt dine læsere, udfra kommentarer og delinger fx.

 

7. Vær på de sociale medier

Vi tror ikke der er noget nyt under solen i det.Vi vil anbefale at du bruger Facebook, Twitter, Linkedin og Google Plus. Google satser utrolig meget på Google Plus og det bliver kun bedre og større. Vi kan allerede se at mange store virksomheder har taget Google Plus til sig, og det giver dem altså en fordel; også i forhold til søgemaskinen! Der er også mange virksomheder som ikke bruger Google Plus og ja, det er deres tab. Flere SEO folk mistænker også Google for at lægge mere værdi til Google Plus profiler end de andre medier, så du kan lige så godt tage den med.

 

8. Markedsfør din forretning online og offline

Ved at komme ud over stepperne og ikke blot gøre de ting som ligger til højrebenet, kan du vinde rigtig meget her. Har du en webshop kan du gøre mange andre tiltag, udover online aktiviteter. Fx. kan du støtte et iværksætter event, sponsorere en abe ved navn Dit mark eller en åbning af noget officielt. Der sker noget hele tiden og hvis det giver mening for din forretning, så vinder du kun på det. Har du en fysisk butik, så kan du sagtens gå i krig med en masse online aktiviteter.. Du behøver altså ikke låse dig fast til hverken online eller offline verdenen. Igen vil det betyde en masse goodwill for dig og endnu bedre, gode links som du får glæde af på længere sigt.

 

9. Tilbyd noget unikt

Ja den giver lidt sig selv. Hvad kan du tilbyde og hvorfor skal brugerne bruge tid på din hjemmeside? Hvis du ikke selv har svaret, jamen så er brugerne også mere end villige til at smutte igen. Har du en webshop, så kan du måske vinde noget på pris, service eller produkt. Har du en blog, kan du måske tilbyde lette overskuelige fakta eller et tool, infografikker, e-bog osv. Måske en kombination af begge? Du kender det sikkert selv, at dem der tilbyder dig noget unikt, det er også dem du stadig bruger tiden hos. Det er derfor det er så vigtigt, for det kan være med til at distancere dig fra konkurrenterne.

 

10. Ha’ en plan B 

Du kan også lade være med at gøre nogle af delene og blot tage det som det kommer. Men igen, selv har vi set masser af eksempler på forretninger og blogge, som har det der ekstra der gør at de får mere opmærksomhed end andre. Og hvis Google på et tidspunkt udelukker dig fra søgemaskinen mod din vilje, jamen så har du jo allerede plan B i skuffen. Du har nemlig været god til at tænke ud af boksen og nu har pludselig besøgende fra alle mulige kilder som sociale medier, blogge, tilmeldte til nyhedsbrev, PR sider og hvad ved vi. Derefter gælder det blot om at blive ved.

Noget af det der betyder mest ved SEO er som sagt en masse links og især de gode links! Vi har ikke været så meget inde på links i listen, men igen ved at gøre noget som andre ikke gør, så skal du nok få en masse links. Dit unikke indhold er første prioritet, derefter skal der nok være masser af folk, som har lyst til at linke og dele dit indhold. Det bedste du kan gøre er blot at gøre opmærksom på din blog/forretning på flere forskellige varierende kilder og tilbyde det du er bedst til, derefter skal du nok ende højere op på Google.

 

Skriv et svar