Agency Light (Demo)

blog post (Demo)

[gem_divider margin_top=”25″][gem_icon pack=”material” shape=”circle” size=”medium” centered=”1″ icon_material=”f398″ color=”#ffffff” background_color=”rgba(135,123,228,0.34)” border_color=”rgba(84,79,135,0.18)”][gem_divider margin_top=”25″]
dolor ipsum
dolor sit amet
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
[gem_divider margin_top=”46″]

WordPress er et Content Management System(CMS), det er styresystemet bag din hjemmeside. WordPress er det der går det muligt for os at lave en billig men flot hjemmeside til dig. Og fordi vi bruger et CMS som WordPress har vi utrolig mange fordele over for skræddersyet sider, såsom:

Du kan nemt redigere dit indhold selv

  • Du kan nemt udvide til flere sider eller slette dem
  • Hurtig udvikling og Fleksibilitet
  • Søgemaskinevenlighed i topklasse

WordPress har også Apps til Iphone og Android så du kan opdatere din side når som helst.

[gem_divider margin_top=”40″]
[gem_quote style=”4″ no_paddings=”1″]…Lorem Ipsum proin gravida nibh vel velit auctor aliquet lorem quis bibendum auctor, nisi elit[/gem_quote]

En besøgende er ikke bare en besøgende, en besøgende skal konvertere eller interagere med dit website, gør en besøgende ikke dette, er de i bund og grund ligegyldige. Med en søgeordsanalyse sikrer du dig at det er de rigtige søgeord du arbejder på og dermed de rigtige ord du dukker frem på, når en bruger indtaster en søgefrase i søgemaskinerne.

Dette scenarie er et ganske klassisk eksempel på en tydelig kommunikationsgap, sælger og kunde imellem: Sælger har et navn på sin service eller ydelse, måske et fagterm, men kunden søger efter noget helt andet. Ofte er virksomhedsejere så indgroede i deres egen virksomhed, at de slet ikke overvejer at nogle mennesker slet ikke kender deres produkter og ydelser og slet ikke benytter de officielle fagord, når de omtaler dem, hvis de gør. En søgeordsanalyse vil afsløre hvilke ord de benytter om dine ydelser og produkter.

Hvordan laver man en søgeordsanalyse?

Der findes en lang række værktøjer til den slags, men vigtigst af alt er det, at du ikke kun angriber vertikaler, gå efter det der kaldes longtail ketywords, søgeord der ikke er top generiske. En sammenkædning af flere forskellige ord eller sætninger, giver en målrettet forespørgsel, hvor køber også er langt mere i buy-mode. Nu mere specifik søgning en bruger taster, nu længere er han i købsprocessen og nu større chance er der altså for en konvertering.

En søgeordsanalyse kan man selvfølgelig også købe sig til, da det ofte er en del af “pakken” når man køber SEO. Se mere på siden

Gå ikke udelukkende efter trofæ søgeord

Trofæ søgeord som de kaldes, eksempelvis ord som børnetøj, kan rigtigt nok generere en stor mængde besøgende, men brugeren der indtaster denne forespørgsel, vil være langt fra en endelig beslutning. Derudover kræver det enorme ressourcer at kæmpe sig op i søgeresultaterne, på et sådan ord. Det vil i langt de fleste tilfælde, være mange gange så lukrativt at arbejde på 10 forskellige longtail søgeord, som et top generisk af slagsen!

Lang historie kort, brug de søgeord dine kunder bruger om dine produkter og services og gå efter den lange hale, med disse ord, vil vi overlade ordet til fra Concept-I.

Nyhed fra “seo-nyheder.dk”

On page SEO (Search engine optimization) er hvor du forbedrer dit website i henhold til søgemaskineoptimering. Det kan gøres på flere forskellige måder. Du bør som altid have en klar og relevant titel til din forside så besøgende ved hvad de kan forvente, når de besøger din hjemmeside. Hvis din forside titel ikke er relevant, så klikker brugerne sig blot videre til en anden side, og det skal de jo helst ikke! Hvis du sikrer dig at din side titel er relevant, er det mere sandsynligt at du tiltrækker de ‘rigtige’ brugere som bliver på din hjemmeside og måske laver en nyttig handling for dig, fx. et køb, signer op til nyhedsbrev eller ‘Liker’ blot for at tage nogle eksempler.

Udover din side titel bør du også have en lille beskrivelse af din side, som går mere i dybden med, hvad din side handler om. Er det forsiden du er ved at optimere så bør du i din beskrivelse fortælle, hvad brugerne kan forvente af HELE af din hjemmeside. Hvis du er ved at optimere én af dine undersider eller en artikel, så brug titlen og beskrivelsen til at beskrive hvad lige netop den side handler om.

 

Titel og beskrivelse

Herunder har jeg laver en søgning på ‘bredbånd’. Som du kan se hedder titlen (Title) i den første “Overblik – Bredbånd – YouSee” Vi kan se at det er ikke til forsiden, men til én af Yousee’s undersider som omhandler om bredbånd. Under adressen står beskrivelsen (også kaldet Meta Description). Efter min mening er det godt beskrevet hvad siden handler om, det hjælper selvfølgelig også at Yousee er et kendt brand som de fleste kender.

Det 2. resultat ‘bredbaand.me’ viser at den henviser til forsiden. Hjemmesiden bredbaand.me er et meget bredt term, men det er tydeligt at der er gjort noget ud af titlen og beskrivelsen. Vi får vide hvad vi kan forvente ved titlen og en beskrivelse som underbygger titlen og derefter er det op til brugeren om vedkommende vil besøge siden eller ej. Derfor er det vigtigt at have en klar og relevant titel og beskrivelse, så du tiltrækker relevante besøgende, hvor der er større chancer for at de laver en handling, som behager dig. De flest søgemaskiner bruger en titel på højst 60-70 tegn, imens beskrivelsen højest skal have 160 tegn. Hvis de er længere end det, bliver bogstaverne blot erstattet med … og det ser jo dumt ud, så hold det indenfor de grænser.

Interne links

Titel og beskrivelse er noget af det mest basale ved SEO som du måske ved. Udover det kan du naturligvis også gøre andre tiltag som forbedrer din onpage SEO. Interne links er fx. også noget som du kan se på, som gavner flere ting. Interne links er links som sender brugeren fra en side til en anden side på samme website (domain). Det er rigtig godt, da det hjælper brugerne  med at navigere rundt på din side, og er også med til at sprede link juicen rundt på de forskellige sider, som i sidste ende giver en bedre ranking. Derfor er det rigtig godt hvis du fx. under en artikel har relaterede indlæg eller populære artikler ude i siden. Vi ser tit at hjemmesider fx. har ‘Mest læste’  eller et link tilbage til forsiden og det er jo ikke for sjov. Det eneste du skal huske er at gøre det med måde og ikke overdrive.

Godt indhold

Noget af det vigtigste ved on page SEO er naturligvis indholdet. Det er det som brugerne er kommet efter og det er det der afgør om brugerne bliver på siden eller surfer videre. Derfor er det super vigtigt at lave godt (og unikt!) indhold som opfylder et behov og er delevenligt. Du skal gøre det nemt for brugerne at dele dit indhold, så søgemaskinerne kan se at her er noget som besøgende kan lide og dele, hvilket giver dig bedre rankings. Godt indhold kan laves på mange måder, fx. ved hjælp af tekst, billeder, video, infografik, tool eller lyd (podcasts). Billeder kan fx. være med til at komme lettere igennem en tekst, så husk endelig at navngiv billedet efter emnet. Billeders navne er for det meste det rene vås, så navngiv det efter indholdet eller produkter. Dit indhold skal naturligvis passe til titlen og beskrivelsen til siden.

Pæne URL’er

Det er også vigtigt at have en god URL struktur som også er med til at afgøre, hvad din side handler om. I stedet for at have en URL der hedder www.eksempel.dk/7438743, så sørg for at den hedder www.eksempel.dk/fed-fest. Besøgende er også mere villige til at dele indhold der har en pænere URL end omvendt, du kender det sikkert selv.

Hvis du har styr på det meste af ovenstående, er du godt på vej til en fornuftig on page SEO som vil forbedre dine rankings, ingen tvivl om det!

Skriv et svar