Professionel SEO og Google markedsføring

MoonStar er eksperter i SEO optimering og AdWords

Det er ekstremt vigtigt, at kunderne kan finde virksomhedens hjemmeside og webshop. Optimering af hjemmesiden (SEO) og online annoncering via Google AdWords påvirker placeringen af virksomhedens hjemmeside på Google. Med MoonStar som sparringspartner bliver virksomhedens hjemmeside trimmet, så den kommer til at ligge helt i top!

Hvad er SEO og Google AdWords, og hvordan kan det bruges til en effektiv, digital markedsføring?

SEO er en forkortelse for “Search Engine Optimization” (søgemaskineoptimering), der dækker over processen m. at få virksomhedens hjemmeside til tops i søgemaskiner som fx Google, Bing og Yahoo. Søgemaskiner rangerer hjemmesider på baggrund af flere kriterier; herunder kvalitet, autoritet og brugervenlighed. Derfor består SEO i at “please” søgemaskinerne, så virksomhedens hjemmeside udvælges som den bedste blandt konkurrenterne. Google Ads er betalte annoncer på Google, der vil blive placeret øverst i en søgning og et søgeresultat på baggrund af nøje udvalgte søgeord og/eller søgeordsfraser. MoonStar er eksperter i at vejlede virksomheder i SEO optimering og Google AdWords med henblik på en meget effektiv digital markedsføring i forhold til udvalgte kundesegmenter.

De 4 vigtigste rangeringsfaktorer

Google vurderer og rangerer en hjemmeside ud fra mere end 200 faktorer. Disse faktorer har betydning for, hvordan hjemmesiden placeres i et søgeresultat. For at forbedre denne vurdering og rangering med henblik på optimal placering ved en søgning på Google, er det særligt vigtig at have fokus på følgende 4 rangeringsfaktorer:

1. Indhold af høj kvalitet
Et indhold af høj kvalitet med tekster som er up-to-date og relevante for brugeren vil have stor betydning for samt indvirkning på placeringen af virksomhedens hjemmeside. Indholdet er alfa og omega ift. at engagere brugeren til videre handling.
2. Backlinks
Begrebet "Backlinks" betyder, at andre hjemmesider linker til virksomhedens hjemmeside. Dette er en af de vigtigste rangeringsfaktorer hos Google. Kvaliteten af backlinks er altafgørende for, at hjemmesiden fremstår troværdig for brugeren.
3. Teknisk performance
Sammen med et godt indhold og backlinks af høj kvalitet er det meget vigtigt også at have fokus på teknisk performance. Hastigheden på virksomhedens hjemmeside er med til at give brugeren en god oplevelse og sikre høje placeringer på Google.
4. Mobilvenlighed
En hjemmeside m. et responsivt design medvirker til, at brugeren får en brugervenlig oplevelse, når virksomhedens hjemmeside besøges fra en mobiltelefon. Siden 2019 rangerer Google en hjemmeside på baggrund af mobiludgaven som en væsentlig faktor.

HVAD KOSTER SEO?

Moonstar har en klar proces til at guide dig trygt igennem dit websides vækstrejse.

Lyder det interessant?
Så tager vi gerne en uforpligtende snak med dig og/eller et møde, hvor vi kan kigge hinanden i øjnene og trykke hinanden i hånden, så vi kan finde ud af om vi er det rigtige match for hinanden.

Google elsker WordPress

Når en hjemmeside i WordPress er bygget rigtigt op, er det en god platform til at arbejde med søgemaskineoptimering på.

  • Google elsker at en hjemmeside har en logisk struktur. Det er nemt at lave
  • Google elsker tekstbaseret indhold. WordPress er en ideel platform til at indsætte tekst med.
  • Google elsker SEO. Det er udviklet mange moduler til søgemaskineoptimering, som gør det nemt at arbejde med SEO
  • Google bedømmer en hjemmeside ud fra om den er mobilvenlig. Hvis en skabelon er lavet rigtigt, så er hjemmesiden mobiloptimeret
  • Google elsker blogs – Oprindeligt er WordPress udviklet til bloggere. Det betyder, at strukturen er optimeret til at få indhold online

Tidligere cases | SEO