Udvikling af produkt – Sidste del
Da der er blevet brugertestet på den første del af hjemmesiden, har man fundet frem til flere ting som har været nødvendige at ændre. Dette betyder at man nu kan videreudvikle på hjemmesiden for at skabe det færdige produkt til klienten.
Som bruger testene har vist, så har det ikke være tydeligt nok når et produkt har været udsolgt, da de ikke kunne se det før man kom ind på produktet.
Dette problem er blevet løst ved hjælp af et mærkat på produkt billederne i toppen af hjørnet ved hvert billede som siger ”Udsolgt” hvis produktet ikke er tilgængeligt.
Da det er en sushi restaurant kan man komme ud for at der vil være nogle ting som man ikke kan få, så det er yderst vigtigt at kunderne bliver gjort opmærksomme på dette inden de går ind på hvert produkt, ellers mister man kunderne i processen.
En anden ting som har været vigtig at arbejde videre på, har været muligheden for at opdatere kurven, som designet var i starten, så var der en knap som gik meget i et med baggrunden. Dette har været yderst essentielt at ændre på, da kunderne skal være opmærksomme på, at de skal opdatere kurven.
Som man kan se på dette billede, gik teksten meget i et med baggrunden af knappen, så kunderne lagde ikke mærke til den.
Efter disse brugertest kom man frem til, at knappen skal vises frem når man opdaterer kurven hvilket er blevet lavet om efterfølgende. Den nye knap lyser op når du lægger noget ekstra i kurven hvilket giver en effekt af at brugeren skal tage et valg.
Dette var en ting nogen af testbrugeren ønskede, da de ellers ikke vidste at knappen var der.
Som man kan se på det nye billede, så er der lagt to stykker sushi mere i kurven og ”opdater kurv” knappen lyser nu op, hvilket man kan se tydeligt. Knappen begynder at lyse op som en animation lige så snart du ændre noget i din kurv.
Udover disse rettelser, så er der blevet arbejdet ud fra prototypen i forhold til hele designet, hvor man har skabt rammerne for hele hjemmesiden.
Denne hjemmeside er arbejdet og udviklet ud fra WordPress, hvor der er mulighed for klienten til at opdatere løbende selv på hjemmesiden uden de store problemer i forhold til produkter til shoppen.
Der er blevet arbejdet med det samme styletile hele vejen igennem, dog med små rettelser da man blev gjort opmærksom på at den røde farve godt kan være dominerende. Dette betyder at knapper som kasse, kurv, send og rabatkode har andre farver, da det ikke skal virke som en “advarsel” at man er ved at købe noget. Dog for at bibeholde kontrasten på hele hjemmesiden er man skiftet til en lidt mere gylden farve på de knapper kunden gerne skal kunne se og bruge til at købe deres produkter. På denne måde skaber kontrasten heller ikke et splid imellem hjemmesiden eller knapperne som har en betydning for webshoppen.