Hvad er 5 P Approach?
Hvad er formålet?
At sælge vores produkt. Hvordan vi får folk til, at købe lige præcis dette produkt.
Hvad indeholder den?
Premise, Promise, Picture, Proof og Push
Premise er hvor man opfinder et spændende idé til en produkt som man vil arbejde videre fra. (historien vi vil fortælle)
Promise er at man gøre sin idé kort og at man kan overholde det. Gør det simpelt og kort.
“Mit navn er Lars , og jeg har et godt tilbud til dig.”
Picture kundens indre billede af, hvad produktet. Fx. når man køber en økologisk mælk, så ser man frit gående køer, og at vi redder vores grundvand. (Kan også være billede af produktet på hjemmesiden)
Proof beviser for, at man overholder hvad man lover, dette kan være studier, grafer 3 parter som støtter dig og så videre. (Vurdering, hvor mange stjerner)
Push – aktion, nu skal tilbuddet ud, gør brug af de 4 tidligere steps. Call to action – tryk på køb.
Hvilken relation har den i en indholdsstrategi?
Samarbejdspartner med indholdsstarategien
Kom med eksempler på hvordan andre virksomheder har anvendt the 5 p Approach
Lars ,
Hvordan metoden med til at optimere brugeroplevelsen?
Betingelse, Behæftelse, Billede, Bevis, Berige
Betingelse for at havde en ide er at, man starter med en idé