Hvordan kan vi hjælpe dig?
Ring til os på +45 52 90 90 56 eller udfyld formularen nedenfor, så vender vi tilbage med et uforpligtende tilbud
Ring til os på +45 52 90 90 56 eller udfyld formularen nedenfor, så vender vi tilbage med et uforpligtende tilbud
Et rodet hjem kan føre mere stress til din daglig dag, så hvorfor give dig selv mere arbejde, når du kommer hjem? Vi vil gerne hjælpe dig af med denne ekstra byrde ved at give dig rengøringshjælp som er i top . Vi har gjort rent i Svendborg og omegen i mange år og vi sætter en ære i at udføre kvalitets rengøring. Med vores erfaring er vi et af de førende rengøringsfirmaer i Svendborg. Vi tilbyde miljøvenlige rengørings løsninger, grønne lejligheds rengøringer. Dette betyder at hvis du ønsker det, vil vi kun bruge miljøvenlige rengøringsmidler ved rengøring af din lejlighed eller dit hus. Uanset om du har brug for grundlæggende eller mere dybtgående rengøring, og uanset hvornår du har brug for det gjort, kan Rengøring Svendborg opfylde dine behov og ønsker.
Enhver der har prøvet at rense et ældre tæppe, har konstateret hvor meget skidt der kan gemme sig i tæppet, på trods af hyppig støvsugning. Det kan være svært at se med det blotte øje, men oftest vil indeklimaet forringes under al det skidt og snavs der hvirvles op i luften i dagligdagen. Hen imod 80% af det snavs, der slæbes ind i lokalerne, sidder under fodtøjet på medarbejdere og gæster. Således sørger en god måtte for, at lokalerne bliver ved med at se rene og indbydende ud imellem rengøringsintervallerne, ligesom tæpper og gulve bliver beskyttet mod for stort et slid.
Desuden kan vi servicere kundens egne måtter, ligesom vi kan være behjælpelige med køb af en logomåtte i den rigtige kvalitet. Som en del af en samlet løsning på rengøringsopgaven, kan vi tilbyde alt indenfor vaskeriopgaver. Vores vaskeri bliver hvert år kvalitets- og miljøkontrolleret af Teknologisk Institut, ligesom der anvendes neutralt vaskemiddel for at undgå allergi. Vi tilbyder leje af flotte frotté håndklæder i str. 50 x 100 cm og badehåndklæder i str. 70 x 140 cm. Vores viskestykker er i str. 50 x 100 cm i en god 100% bomuldskvalitet. Desuden udlejer vi også karklude til brug i f.eks. køkkenet. Har I selv håndklæderne, eller er der andet, som ønskes vasket, kan vi naturligvis også klare det. Vi kan ligeledes hjælpe med vask og om nødvendigt reparation af persienner, gardiner og plisségardiner. Som en del af vores rengøringsservice, tilbyder vi at tage vare på levering og opfyldning af papir- og hygiejnevarer, såsom toiletpapir, køkkenruller, håndsæbe, opvasketabs m.m. Vi kan også sørger du altid har friske viskestykker og håndklæder. Vores erfaring er, at denne service letter vore kunders hverdag, da de ikke skal have opmærksomhed på disse nødvendige ting.
Omkostningsfordele: Virksomhedsejere tror måske, at de sparer penge ved ikke at leje et rengøringsfirma, men dette er ikke altid tilfældet. Mange virksomhedsejere vil finde, at de rent faktisk spare penge på andre områder. Virksomhedsejere vil ikke have ansvaret for indkøb elementer, såsom støvsuger og bonemaskiner. Personalet vil også ikke at lære at bruge det rengøringsudstyr sikkert og korrekt, sparer virksomhedsejer tid og penge. Noget af det vigtigste der kræves, når man skal udføre slutrengøringen efter håndværkerne har færdiggjort en entreprise, er at rengøringen bliver færdiggjort til tiden og at arbejdet er udført grundigt. Vi er villige til at træde til med kort varsel og vi leverer rengøringen efter de standarder, der er aftalt. Vi har haft den faste rengøring for firmaer i byggebranchen igennem længere tid og kan derfor drage nytte af vores erfaring til at løse rengøringsopgaverne i forbindelse med en byggesag.
Når en beboer flytter ud fra en lejlighed, skal håndværkere ofte sætte lejligheden i stand eller blot gøre den klar til den næste beboer. Vi ved hvad der kræves for at lejligheden eller bygningen er indbydende for den kommende beboer. Vi ved, at tid er penge, og derfor er det vigtigt at holde dine medarbejders indeklima så rent og godt som muligt, “færre sygedage”. Uden et godt indeklima for dine medarbejdere, kan produktiviteten bremses pga af sygdom. Vi har vi gjort det til vores mission at sikre din virksomheds indeklima ved at yde et godt rengøringsarbejde. Vi ved, at der er vigtigere ting du og dine medarbejdere kan gøre end at tage sig af rengøringen, så overlade det til os.
———
Find den bedst andmeldterengøring
Til grund for vores arbejde, ligger 3 års erfaring i rengøring og Vinduespolering. Vi arbejder med alt slags rengøring, hovedrengøring, flytterengøring, kontor rengøring, Vinduespolering m.m. Vores service tilpasser sig dine behov. Vi arbejder med alt fra en let og enkel, daglig kontor rengøring, eller større opgaver, til at tage hånd om dine lokaler, i dit private hjem eller virksomhed. Vil du, vi skal levere frisk frugt, friske blomster og nymalet kaffe hos dig. Vores tillægsydelser er til for at gøre din hverdag lidt lettere for Dig. Drejer det sig om daglig privat rengøring eller erhvervsrengøring, er vores økologiske rengøring og midler rigeligt og efterlader ingen farlig kemi på jeres inventar og overflader. Vi bruger økologiske produkter. Disse produkter er yderst skånsomme og selve emballagen er 100% nedbrydelig.
Rengøringsselskab vi tilbyder som et af de eneste rengøringsselskaber, økologisk rengøring til både erhverv og til de private. Vi har ca. 300 + faste glade kunder, plus masser af løse kunder. Vi har alt ligefra de små kunder, til de helt store, så som Hospital og Coop. Vi kommer og gør rent på hele Svendborg, SydFyn. Vi blev stiftet den 17. marts 2013. Vores kontor er beliggende i Svendborg, hvor der fra lokalerne er udsigt til Svendborg kirke og den travle. Er du i området, så kig forbi til en kop kaffe og en snak om hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed. Du er også velkommen til at tage et kig på vores referencer – privat rengøring og erhvervsrengøring. VI VIL OPRIGTIG GERNE HJÆLPE DIG. På mange hjemmesider for rengøringsfirmaer, kan du læse sætninger som “Vi Elsker Rengøring”. Vi skal alle tjene penge til dagen, men hvorfor ikke have etikken og moralen med – DET elsker vi!
Eksperter i dit område
Vi har lokale eksperter der ved alt om dit lokalområde, og vi kan derfor sørge for både billige priser og bedste kvalitet på samme tid. Vi beregner hele tiden priser automatisk, og ved hvem der kan tilbyde den bedste samlede løsning til dine behov. Vi modtager hele tiden anmeldelser på de opgaver vores brugere får hjælp til, og vi kan anbefale den rengøring med de bedste anmeldelser til dig. Du bestemmer om du overhovedet vil tage imod tilbuddet, og det er også helt op til dig hvornår arbejdet skal udføres. Hos vores rengøringsfirma vi varetager vi alle opgaver inden for rengøring. Hvad enten du har brug for en fast ugentlig aftale eller en gennemgribende rengøring, efter du har haft håndværkere eller ved en fraflytning, løser vi opgaven med et smil. Vores kundekreds er en bred sammensætning af kontorer, ejendomsservice og offentlige institutioner, og vi hjælper også gerne dig, hvis du bor i Svendborg eller maksimum 20 kilometer derfra og søger et professionelt rengøringsfirma.
Vi gør det, vi er bedst til i vores rengøringsfirma i Svendborg
Vi er gode til at gøre rent, og søger du et rengøringsfirma, som sætter en høj standard, er du kommet det rette sted hen. Vi er ikke kun vores navn, det er også vores mission. Vi ønsker at gøre en forskel, og når du har behov for at få forbindelse med din faste kontakt hos os, er der ikke lang vej – uanset tidspunktet på døgnet. Vi rykker hurtigt ud, hvis der er opstået et akut problem hos dig, som du har brug for vores hjælp til at løse. Rengøring er et respektabelt håndværk. For os går kvalitet af rengøring altid forud for en lav pris. Vores administration og tilbudsgivning er enkel og effektiv, ud fra signalværdien vi lægger i tillid, troværdighed og samarbejde.
Vi lagerfører de fleste gængse rengøringsmidler, dækkende alle relevante opgaver. Vores produkter er miljøgodkendte og overholder alle miljø- og kvalitetsmæssige normer. At skabe en sund rengøringsvirksomhed med fælles værdier, ud fra grundfilosofien om at behandle hinanden og vores omgivelser med gensidig respekt.
Erhversrengøring
Vi udfører alle former af erhvervs rengøring. Alt fra kontor, børnehaver til store virksomheder som skoler eller industrier. Vi udføre løbende rengøring alle dage om ugen, alt efter dine ønsker. Vi rengør, aftørrer og støvsuger, tømme skraldespande og vasker dine gulve! Vi tilbyder rensning af tæpper og gardiner om nødvendigt og bestiller sæbe og andre forsyninger efter dine ønsker. Vi lagerfører de fleste gængse rengøringsmidler dækkende alle relevante opgaver: Vores produkter er miljøgodkendte og overholder alle miljø- og kvalitetsmæssige normer. Vore emballager er godkendte til recirkulation og alle etiketter er forsvarligt mærkede med udførlige indholdsfortegnelser. Rengøringspersonalet har tavshedspligt og skal holde sig uafhængig af abonnentens personale. Rengøringspersonalet skal ved ansættelse fremvise en ren straffeattest, samt dokumentere at de kan læse og forstå dansk. Vi garanterer, at rengøringspersonalet ikke udskiftes ofte (max 2 gange indenfor det første år) undtaget er dog ferie og sygdom.
Når vi starter op på en fast opgave, foretager vi altid en rengøring, hvor vi bringer stedets rengøringsstandard op på et niveau, som vi finder tilfredsstillende, og som vi til enhver tid vil opretholde. Denne opstartsydelse er gratis og giver altså ikke dig en ekstra omkostning. Vores standard er høj, og for os er rengøring et respektabelt stykke håndværk, som vi udfører med høj kvalitet. Vi anvender udelukkende miljøgodkendte produkter, som er gode for både dig og miljøet. Vil du gerne have os til at foretage en professionel rengøring hos dig, er du velkommen til at kontakte os. Du kan ringe til os på telefon 69 69 13 70, og du har også mulighed for at sende os en e-mail.
Arbejdstilsynet har udtaget rengøringsbranchen for kontrolbesøg, de var på besøg og udtrykte vi gjorde et stort arbejde og tilfredshed med de udfordringer som er omkring ergonomi for vores medarbejdere. Vi fik en grøn smiley. Virksomheden har vokset og gør stadig, og i dag arbejder totalt 30 engagerede personer i virksomheden. Det har udviklet sig fra et enkeltmands firma til et middelstort aktieselskab med mange varierende jobs og service og tjenester for vores kunder i Svendborg. Vores kontor findes i Svendborg og vi har kunder i hele Svendbor.
Det er ikke kun virksomheder, der kan have gavn af en ordentlig omgang vinduespudsning, private kan opleve lige så stor glæde ved at få poleret deres vinduer, så de skinner om kap med solen og dermed skaber et behageligt, lyst indeklima. Måske tænker du ikke over det til hverdag, fordi de ofte kan være svære at spotte med det blotte øje, men bakterierne er faktisk over det hele, hvilket gør dit hjem til den rene bakteriebombe – hvis der da ikke bliver gjort ordentligt rent.
En af de største årsager til dårligt arbejdsmiljø på kontorer er dårligt indeklima, hvilket i de fleste tilfælde skyldes manglende rengøring. Dårligt indeklima kan have en negativ indvirken på alt fra medarbejdernes helbred, sygefravær og effektivitet, og derfor er erhvervsrengøring en post, der aldrig må nedprioriteres i en virksomheds budget. For os betyder det, at vi altid træffer beslutninger med hensyn til omverdenen, ikke bare vores eget miljø. Vi shopper økologisk, fair tråde og lokalt dyrket når det er muligt, bruger vi kun miljømærkede produkter, og vi kører miljø venlige biler. Vi har forpligtet os til altid at tænke to gange, når vi planlægger vores arbejde – vi har arbejdet ud en masse overskydende rejsetid og andre miljøpåvirkninger som dette. Vi har fjernet unødigt stærke kemikalier og anvender svanemærket produkter. Vi arbejder aktivt med at skabe et sikkert arbejdsmiljø for vores medarbejdere og kunder.
I Sommeren 2012 fik vi en grøn smiley af arbejdstilsynet (DK) som udenlandsk serviceudbyder, og vi har haft besøg af arbetsmiljöverket (Sverige), og fået anerkendelse for vores indsats med arbejdsmiljøet. Før vi kommer og gir tilbud, kan du hjælpe os med så meget information omkring det arbejdet som skal gives tilbud på, jo mere information, jo bedre tilbud kan vi give dig. Når vi kommer ud og gir tilbud, er det selvfølge uden nogen ekstra udgift for dig. Kontakt os så kommer vi gerne på et uforpligtende besøg. Vi kan med andre ord hjælpe dig hele vejen fra hovedrengøring af større industri bygninger og trappe rengøring, til rengøring af det lille kontor eller privat hjem. Ingen opgaver er for små eller store.
Erhversrengøring
Alt fra kontor, børnehaver til store virksomheder som skoler eller industrier. Vi udføre løbende rengøring alle dage om ugen, alt efter dine ønsker. Vi rengør, aftørrer og støvsuger, tømme skraldespande og vasker dine gulve! Vi tilbyder rensning af tæpper og gardiner om nødvendigt og bestiller sæbe og andre forsyninger efter dine ønsker. Du er velkommen til at kontakte vores rengøringsfirma med spørgsmål eller for et uforpligtende tilbud. At skabe en sund rengøringsvirksomhed med fælles værdier, ud fra grundfilosofien om at behandle hinanden og vores omgivelser med gensidig respekt. Vi rengør grundligt og afkalker toilet og badeværelse. Vi støvsuger og moppe gulve, rengør fodlister, kontakter, døre, tømning skrald mv. Vi kan også ordne vask af tøj og tæpper. Vi skræddersyr Dit program precis som Du ønsker det! Vi udfører rengøring, når du er hjemme eller på dit arbejde, alt efter dine ønsker. Vi rengøre private hjem efter dine ønsker, kontakt os for et uforpligtende tilbud.
Hvis du overvejer at få hjælp til din vinduespolering på din arbejdsplads eller i dit hjem i Svendborg, er du altid velkommen til at kontakte os hos os. Vores virksomhed er medlem af Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA), hvilket vil sige, at vi har forpligtet os til at overholde denne organisations udstedte krav, som er med til at sikre vores kunder, at vores kvalitet og service altid er i top. Desuden opfylder vi Servicenormens krav, som handler om kvalitet og etik og omfatter syv punkter som fx miljø, personalepolitik og uddannelse. Det vil også give jeres kunder og samarbejdspartnere et bedre indtryk af jer, hvilket i høj grad kan være med til at påvirke helhedsindtrykket af jeres virksomhed.
Udover at I med en erhvervrengøring i Svendborg får en flottere virksomhed, så er der også vigtige sundhedsmæssige faktorer i forhold til at sikre en regelmæssig, grundig rengøring. En ren arbejdsplads har nemlig en stor betydning for medarbejdernes sundhed, og det vil også kunne ses på fraværet, hvis arbejdspladsen holdes ren og behagelig at opholde sig i. En frisk og ren luft uden mange støvpartikler er sundere at indånde, og en regelmæssig rengøring sikrer også, at der ikke er ligeså mange bakterier, som medarbejderne kan blive smittet af. Hvis én medarbejder møder syg eller forkølet op på arbejde, vil bakterierne hurtigt kunne sprede sig, og jo renere og bakteriefri du holder virksomheden, jo færre medarbejdere vil blive ramt af sygdom. Det er især vigtigt at sikre et rent miljø på badeværelser og i køkkener, hvor der kan være mange bakterier, som kan spredes.
Hvis du gerne vil have professionel og kompetent hjælp til din erhvervsrengøring i Svendborg, er du altid velkommen til at kontakte rengøringsfirmaet. I et samarbejde med os kan du være sikker på, at både kvalitet og service bliver prioriteret. Vi er nemlig medlemmer af SBA, Servicebranchens Arbejdsgiverforeningen, som stiller klare krav til deres medlemmer. De står bl.a. bag Servicenormen, et kvalitetsstempel vi har modtaget, som omfatter syv punkter som fx kvalitet, arbejdsmiljø, personalepolitik og uddannelse. Vi tager os også meget gerne tid til en uforpligtende snak med dig, hvor vi kan fortælle dig mere om alle dine muligheder hos os, og hvor vi kan høre om dine ønsker og behov. Vi rykker meget gerne ud til din arbejdsplads i Svendborg og tager os af din erhvervsrengøring, så du kan fokusere på dine egne opgaver. Det er ikke kun virksomheder, der kan have gavn af en ordentlig omgang vinduespudsning, private kan opleve lige så stor glæde ved at få poleret deres vinduer, så de skinner om kap med solen og dermed skaber et behageligt, lyst indeklima. Hos os tilbyder vi vinduespolering i Svendborg og omegn, så du igen kan se ud, hvad end du er privatperson eller virksomhedsejer.
Hvorfor vinduespolering?
Udover at rene, klare vinduer tillader solen og lyset at vælde ind, har vinduer også en stor signalværdi. Hvor beskidte vinduer signalerer sløsethed og forfald, sender rene vinduer et signal om renlighed og kontrol. Rene vinduer i en virksomhed eller butik er med til at give ansatte og kunder et godt førstehåndsindtryk, idet det viser bygningen fra dens bedste side. At have rene, velpolerede vinduer er altså med til at skabe et positivt indtryk, og må derfor ikke tages for givet. Selvfølgelig kan du selv vælge at stå for vinduespoleringen, men har du store og/eller vanskelige vinduespartier, kan det være nødvendigt at få en professionel vinduespudser til at klare opgaven, da normale danskere ikke ligger inde med det nødvendige udstyr til at klare opgaven.
Vores team har mange års erfaring med pudsning og polering af alle slags vinduer og vinduespartier. Vores medarbejdere har udstyret til at klare selv de mest drilske opgaver. Vi benytter os af særlige rentvandsanlæg, som sikrer et både æstetisk og hygiejnisk resultat, da anlægget sørger for konstant tilstrømning af rent vand under pudsningen. Vi møder op med stiger, rentvandsanlæg, svabere og andet udstyr, så vi er klar til at påtage os opgaver af enhver art. Vi går ikke før dine vinduer er skinnende rene og helt uden mærker efter vores udstyr, da dette kan være mindst lige så forstyrrende som beskidte vinduer. Ønsker du ikke selv at stå for vinduespudsningen i dit hjem eller virksomhed, kommer vi hos os gerne med et uforpligtende tilbud på din opgave, der tilgodeser alle de krav du måtte have. Du kan også vælge at udfylde vores kontaktformular til vinduespolering, og så vil vi vende tilbage til dig med et tilbud. Vi glæder os til at hjælpe dig med at se bedre ud af dine vinduer og sende et mere positivt signal til omverdenen.
Måske tænker du ikke over det til hverdag, fordi de ofte kan være svære at spotte med det blotte øje, men bakterierne er faktisk over det hele, hvilket gør dit hjem til den rene bakteriebombe – hvis der da ikke bliver gjort ordentligt rent. Bakterierne gemmer sig ofte steder, man normalt overser, så her har vi hos os samlet tre områder, du skal være ekstra opmærksom på, hvis du vil komme oversete bakterieophobninger til livs og på den måde få et både rent og sundt hjem og dermed liv. Du går ind og ud af din hoveddør flere gange om dagen, men hvad du måske glemmer at tænke på, er de mængder af skidt du derved slæber med ind under dine sko. Faktisk siger man, at man har flere bakterier under sine sko, end der er på et toiletsæde! Når man træder ind med sine sko på, efterlader man desværre millioner af små bakterier på entrégulvet eller på tæppet. Af denne grund er det vigtigt at være ekstra opmærksom på rengøringen i entéen og derudover huske at få renset tæppet i hvert fald én gang om året. Stikkontakter og håndtag på døre, låger og skuffer bliver berørt af mange forskellige mennesker flere gange om dagen, mennesker som muligvis er småsyge, har glemt at vaske hænder eller på anden måde overfører bakterier til de flader de rører ved. Husk derfor jævnligt at aftørre alle håndtag og stikkontakter med en klud fugtet med et desinficerende rengøringsmiddel.
Det du rengør med: Koste, tandbørster m.m.
Her er noget de fleste glemmer at rengøre, da det kan virke temmelig åndssvagt, nemlig selve de redskaber de bruger til at gøre rent med. Tænker man over det, giver det dog god mening, for rengør man ikke sin støvkost, sine klude eller sin tandbørste, mister de deres effekt, og spreder bakterier i stedet for at fjerne dem. Har du hverken tid eller lyst til at stå for den regelmæssige rengøring, tilbyder vi hos os privat rengøring i dit hjem, på et tidspunkt der passer dig. Vi støvsuger, vasker gulve, aftørrer flader, tømmer skrald m.m. og vi påtager os også gerne specialopgaver som fx vinduespolering eller vask af tøj. Alle aftaler er tilpasset hver enkelte kunde, så du kun betaler for lige netop det, du har brug for. Hvis vi skal sammensætte et uforpligtende tilbud til dig, er du altid velkommen til at kontakte os.
En af de største årsager til dårligt arbejdsmiljø på kontorer er dårligt indeklima, hvilket i de fleste tilfælde skyldes manglende rengøring. Dårligt indeklima kan have en negativ indvirken på alt fra medarbejdernes helbred, sygefravær og effektivitet, og derfor er erhvervsrengøring en post, der aldrig må nedprioriteres i en virksomheds budget.
Danskerne opholder sig inden døre de fleste af døgnets timer, og mange af disse tilbringer de på deres arbejdsplads. Indeklimaet på kontoret, i skolen eller i butikken skal derfor opfylde en række krav, så medarbejderne kan trives og yde deres bedste.
Et godt indeklima er bl.a. bestemt af koncentrationen af fugt, bakterier og luftens kvalitet, faktorer som rengøring alle har en indvirken på. På kontorer og andre arbejdspladser samler der sig store mængder støv, som bl.a. består af afstødt hudskæl, pollenkorn, hår, fibre fra papir eller tekstil samt mineraler fra den jord der bliver slæbt med ind på kontoret, og der er derfor behov for grundig rengøring flere gange ugentligt.
Hvad består professionel erhvervsrengøring af?
Professionel erhvervsrengøring fra os, en international rengøringskæde med kontor i Herlev, består af grundig udluftning, støvsugning, aftørring, gulvvask og tømning af skraldespande. Derudover tilbyder vi også rensning af tæpper og gardiner eller andre specialopgaver, du måtte have. Vi tilpasser vores rengøring, så den passer ind i din virksomheds arbejdsrytme. Arbejder dine medarbejdere fx hele dagen, gør vi rent og aftenen – og omvendt. Vi udfører alt inden for erhvervsrengøring, lige fra kontorrengøring til rengøring af offentlige virksomheder, så dig og dine medarbejdere kan møde ind til dejligt rene lokaler hver eneste dag.
Gøres der ikke rent, forringes luftens kvalitet hurtigt, hvilket på sigt er skyld i et både usundt og demotiverende arbejdsmiljø. Dårlig luft kan forårsage træthed, hovedpine, irritation i næse, øjne og luftveje og ikke mindst nedsat koncentrationsbesvær, hvilket hverken er ønskværdigt for medarbejdere eller overordnede. Selvom der skal være et godt indeklima på kontoret, er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan betænke miljøet samtidig.
Vi er mere end bare et svanemærket rengøringsfirma. Vi bruger udelukkende økologiske rengøringsmidler, dvs. 100% naturlige produkter. Vi er dedikeret til at at gøre en forskel på det danske rengørings- og servicemarked. Især indenfor brugen af de naturlige rengøringsmidler. Både på den måde de bliver fremstillet, men også ved selve brugen af dem. Ingredienserne kommer fra planter og andre naturlige oprindelser. Bor du i Svendborg , så har vi dig dækket og vores rengøringshjælp er også at finde længere væk. Vi kommer på hele sjælland, hvis opgaven passer til kørsel. Det eneste du skal gøre, er at skrive eller ringe, så kommer vi og hjælper dig med din opgave, stor eller lille. Kontakt os allerede i dag. Hos os tilbyder vi alle former for rengøring, og vi kan tilbyde dig et krystalklart resultat, hvad enten du har brug for en fast ugentlig aftale eller en slutrengøring ved en fraflytning. Vi varetager store som små opgaver, og vi har både faste kunder og kunder, som kun har brug for en enkelt ydelse fra os. Vi henvender os til erhvervsdrivende og offentlige institutioner i Svendborg, og vi tilbyder vores rengøring til kunder i en omegn af 20 kilometer derfra.
————————
Siden begyndelsen har vi tilbudt kvalitetsbevidst erhvervsrengøring til små og mellemstore virksomheder samt den offentlige sektor, der alle modtager rengøringsløsninger tilpasset præcis til dem. Ærlighed, effektivitet og kunden i fokus er nogle af de ord, der beskriver os bedst. Vi tager os god tid til at afdække vores kunders behov, så vi kan levere en service, der opfylder alle deres krav. Vores mål er at sikre høj medarbejdertilfredshed, både blandt vores egne ansatte og i vores kunders virksomheder. Et rent kontor skaber et godt arbejdsmiljø, og vi sørger for at i kan møde ind i jeres skinnende rene lokaler, hver morgen. Med erhvervsrengøring fra Sydfyns frigiver du tid til at dine medarbejdere kan koncentrere sig om deres egne kerneopgaver – rengøringen tager vi os af. Alle vores medarbejdere er uddannede indenfor rengøringsbranchen, og holder sig løbende ajour med de nyeste teknikker og tendenser inden for professionel rengøring.
Vi indretter os efter jeres behov
Erhvervsrengøring i Svendborg kan foregå på alle tider af døgnet på såvel kontorer som værksteder og produktionsfaciliteter. Vi er naturligvis fleksible i forhold til indhold og tilrettelæggelse, så jeres virksomhed får gjort rent på den måde og på de tidspunkter, der passer bedst ind i virksomhedens rytme. Vi garanterer, at arbejdet udføres effektivt i forhold til tid såvel som resultat. Vores medarbejdere er stabile og fuldt uddannede inden for erhvervsrengøring. Vi sætter en ære i at levere en service, som ingen kan sætte en finger på. Kvalitet og miljø er vores fokusområder, hvor vi ikke går på kompromis. Vores systemer sikrer, at vi konstant ser efter muligheder for forbedringer og besparelser, så vores kunder altid får det bedste produkt. Vi lærer hele tiden af vores erfaringer og holder os ajour med udviklingen inden for erhvervsrengøring. Hvis kundens behov ændrer sig, kan vi derfor hurtigt tilbyde en anden løsning, som passer bedre, uanset om rengøringsbehovet er vokset i omfang eller i art. Vi har fokus på miljøet, så vi vælger altid miljøvenlige alternativer, når det er muligt, og der findes selvfølgelig datablade på alle anvendte rengøringsmidler. Vi leverer miljøbevidst erhvervsrengøring af høj kvalitet til virksomheder i alle brancher.
Vi gør det vi er bedst til. Rengøring!
Vi er et rengøringsfirma, der tager sig af mindre og større rengøring opgaver i Svendborg. Vi har eksisteret siden 2002, og løser alle slags opgaver, såsom kontorer, ejendomsservice, institutioner samt alt indenfor den kommunale sektor. Vi tilbyder både almen rengøring, og skræddersyede opgaver.
Vores mangeårige erfaring indenfor teknisk ejendomsdrift – kombineret med vores medarbejderes høje kompetenceniveau, gør at vi kan tilbyde sublim service uanset om det drejer sig om en erhvervsejendom eller en beboelsesejendom. Ofte anvendes der unødig meget tid og der spildes mange ressourcer, fordi de mange forskellige driftsopgaver udføres af forskellige leverandører og partnere. Vi udfører selvfølgelig eftersyn/tilsyn af alle tekniske installationer, herunder:
Vi leverer selvfølgelig altid dokumentation via IT – Micro Bizz systemet, således De har de ønskede oplysninger på sekundet – de er med os helt ud i første led. Vi udfører mindre reparationer og vedligeholdelsesopgaver på elektronisk udstyr som anvendes i alle former for lokaler og varmerum. Vi har kendskab til forskellige stik-, og kabeltyper og kan fejlsøge og foretage mindre reparationer på disse. Vi udfører selvfølgelig også mere traditionel ejendomsservice i forbindelse med pasning af Deres ejendom, herunder: viceværtservice, trappevask og glatførebekæmpelse, affaldshåndtering m.v. Har de behov for at bringe et højere hygiejnisk niveau helt ind på kontoret/skrivebordet, så kontakt da straks vore specialister for et uforpligtende møde.
I forhold til ovenstående værdier har vi valgt at arbejde med 3 udvalgte områder Arbejdsmiljø, Miljø og Samfundsansvar. I nedenstående finder I et overblik over hvordan vi dagligt arbejder med disse områder og dermed vores politik. Arbejdsmiljø – Her sigter vi efter at arbejder med vores interne processor.
Her tænker vi høj grad medarbejdertilfredshed ind. Vi sigter efter at benytte de nyeste og mest ergonomiske produkter på markedet.
Efteruddannelse af vores personale, så de løbende bliver trænet i gode arbejdsmetoder, da vi i høj grad er opmærksomme på den høje belastning vores medarbejder har i deres daglige arbejde.
Gode personaleordninger, som sikrer høj medarbejdertilfredshed.
Sikrer ordentlige forhold for vores medarbejdere lønmæssigt. Miljø – Her sigter vi efter som rengøringsvirksomhed og at påvirke miljøet mindst muligt.
Vi arbejd målrettet sammen med vore leverandører på at levere løsninger, som påvirker miljøet mindst muligt. Dette er både til gavn for miljøet samt vores medarbejdere.
At mindske forbruget af kemi, samt at opretholde at 95% af vores daglige produkter er Svanemærket.
At sikre vi som virksomhed er nytænkende og tør udfordrer branchens normer. Samfundsansvar – Vi tilstræber os i så høj grad som muligt at støtte op om aktiviteter udenfor virksomheden.
Vi støtter op om at hjælpe organisationer og foreninger som har brug for vores bidrag. Vi har i 2014 ydet bidrag til Kræftens Bekæmpelse, Folkekirkens Nødhjælp og et lokalt fodboldhold i Valby Dk Sjoller.
Vi sikrer at tage et socialt ansvar for at hjælpe borgere tilbage på arbejdsmarkedet.
At uddanne vores personale og dermed deres kompetencer så de løbende holder sig opdateret og attraktive for arbejdsmarkedet.
Hurtig service
Når de har brug for hjælp til en given opgave – er hurtig indsats altafgørende. Det sparer besvær og bekymringer, ligesom vores faste team gør det den daglige kommunikation ukompliceret og effektiv.
Det giver tryghed for beboere og lejere at der bliver taget hurtig og effektivt hånd om opgaverne.
Vores ultimative mål er, at de aldrig kontakter os forgæves, med en opgave / problemstilling, uanset omfang, størrelse og krav om hurtig tilstedeværelse.
Dokumentation
Vi dokumenterer altid vores arbejde, lige fra det korte telefonopkald til den komplicerede stor-skade, således der altid kan fremlægges nødvendig rapportering, herunder afslutningsrapporter og billeddokumentation.
Med hjælp fra Rengøringsservice Danmark’s ejendomsteam er De altid sikret en håndtering og en aftale som indeholder:
• Sikkerhed og tryghed i leverancen
• Konkurrencedygtige priser
• Overblik via nettet (web baseret dokumentation)
• Løbende statusmøder på samarbejdet
• Garanti for nødvendig og hurtig hjælp, hvis uheldet rammer
Kontrakt os for en sludder om Deres opgave indenfor ejendomsservice og vi vil tilbyde dem en uforpligtende tilbud på den løsning som er mest optimal.
Ring nu til vores ejendomsteam på:
Vores brede service-palette, udelukkende indeholdende ”in-house services” gør os til en af de mest pålidelige og troværdige servicepartnere indenfor det traditionelle serviceområde. Vores kompetente medarbejdere er vores råstof og vores kvalitet. Vi arbejder ud fra tesen om, at glade og tilfredse medarbejdere skaber den rigtige grobund for at udføre en kvalitetsoplevelse for vore kunder.
Denne grundopfattelse har vist sig at være rigtig! Vore kompetente medarbejdere servicerer hver dag vores kunder i hele Danmark med ydelser indenfor hele service-paletten. Med stor brug af vores elektroniske kvalitetssikringssystem som gør, at ydelsen og servicen altid leveres til aftalte tid og sted.
Gode grunde til at få hjælp med vinduespoleringen
En professionel vinduespolering kan være den bedste løsning i mange tilfælde. Det kan for eksempel være en god idé, hvis du har nogle store vinduespartier, som er svære at klare selv, og hvis dine vinduer sidder meget højt, kan det også være nødvendigt med professionel hjælp. Til vinduespolering af udfordrende vinduespartier benytter vi os af særlige rentvandsanslæg, som sikrer et flot og hygiejnisk resultat, da vandet forbliver rent under hele vinduespudsningen. Professionel hjælp til din vinduespolering kan også være en god måde at spare tid på, så du i stedet kan fokusere på dine egne opgaver. Vi vil kunne varetage din vinduespolering hurtigt og effektivt med flotte resultater, fordi vi har den rigtige erfaring og det rigtige udstyr. Derfor er omkostningerne for en vinduespolering små ift. den tid og det besvær, som du bliver sparet for.
En anden god grund til at prioritere en grundig, regelmæssig vinduespolering er, at rene vinduer giver et godt indtryk. Når man kommer som kunde, medarbejder eller besøgende fortæller det fysiske udtryk af en bygning meget om en arbejdsplads eller et hjem. Sne, blæst, regn og sol kan være med til at give dine vinduer et beskidt og slidt udtryk, så dit hjem eller din arbejdsplads ikke giver et godt indtryk. Ved at sikre rene, pæne vinduer får bygningen ikke kun et flot udtryk, men det er også tarere at sidde indenfor og kigge ud af rene vinduer. Det fysiske udtryk påvirker i høj grad indtrykket af arbejdspladsen som helhed, og det er derfor vigtigt at fremstå på den rigtige måde. Derfor er det investeringen værd at få en professionel til at stå for vinduespolering på din arbejdsplads i svendborg eller omegn.
Rengøringsfirma i Svendborg og Sydfyn
Højt serviceniveau på rengøring i svendborg. Det er vores vigtigste opgave at give dig en stabil service med hurtig opfølgning på dine henvendelser. Med over 1.000 registrerede rengøringsfirmaer i Svendborg alene er markedet meget svært at gennemskue – selv for den professionelle. Hør mere om nem, enkel og stabil rengøring i Svendborg. Vores koncept er enkelt: ”Vi gør rent”. Flere rengøringsfirmaer i København og Hovedstaden gør, i forsøget på at skille sig ud, opmærksom på sig selv ved at tilbyde usædvanlige services, kvalitetsløfter og andet. Vi vælger at gå den anden vej, fordi styrken ligger i at gøre tingene enkle. For det vigtigste er, når det kommer til valg af rengøringsfirma i Svendborg, at vi gør ordentlig rent, simpelthen. Så skal du bruge rengøring i Svendborg, så er du kommet til det rette sted. Kunderne bliver hos os i Svendborg. Vi er et dansk rengøringsfirma i Svendborg med omkring 250 faste kunder plus ad hoc kunderne. Vi er vokset til en størrelse, hvor vi kan løse alle opgaver, men stadig kan være der for den enkelte kunde. Det er med andre ord både os selv, som opmåler og giver tilbud på rengøring til nye kunder og yder den højeste kundeservice over for eksisterende kunder. Det giver et helt specielt ansvar og ejerskabsfølelse over for vores kunder, da det er os, der bliver kontaktet, både når der er ris og ros. Vi er meget bevidste om, at du smider gode penge efter rengøring, så vi gør alt for at sikre, at du er glad og tilfreds. Vi er et rengøringsfirma i Svendborg, der går meget op i miljøet. Vores rengøringsprodukter er derfor miljømærket med enten det danske eller europæiske miljømærke. Selv når vores kunder ønsker rengøringsprodukter med duft, kan vi klare dette inden for miljømærkningen, da vi har adgang til unikke rengøringsprodukter med naturlige dufte, som skaber et rart indeklima. Vi anslår, at over 90 % af vores benyttede rengøringsmidler er miljømærkede.
Tilfredse medarbejdere som leverer en stabil og omhyggelig service og bliver belønnet med en ordentlig løn. Det er vores erfaring – gennem tidligere arbejdsgivere i rengøringsbranchen – at medarbejdere som er presset på tid eller har en lav løn ikke præsterer optimalt. Firmaet første kunde kom til i januar 2007. Der skulle leveres 1,5 timers ugentlig rengøring i Svendborg og glæden om den første kunde ville ingen ende tage. Efterhånden kom der flere kunder til og endeligt kunne det lille familiefirma slippe tjansen som ‘underleverandør’ hos andre rengøringsselskaber helt. Der blev satset på en stabil og omhyggelig service og selvom omsætningen skulle stige, var det ikke et mål i sig selv at blive “de største”. Denne strategi gav pote. I dag servicerer familie virksomheden omkring 150 erhvervskunder og 50 privatkunder med fast rengøring. Desuden bliver der leveret en del hovedrengøringer i hele Sydfyn.
På den måde kan i have fokus på det I er dygtige til og samtidig skabe gode rammer for jeres medarbejdere med en pålidelig samarbejdspartner. Vi mener derfor stadig, at vi er førende inden for vinduespudsning og vinduespolering i Svendborg, hvis du søger efter en billig vinduespudser i Svendborg og omegn. Søger du en virksomhed, der kan varetage din ejendoms vinduespudsning og vinduespolering i Svendborg, står vi hos os klar til at yde vores professionelle hjælp – kontakt os i dag, for et uforpligtende tilbud og en samtale om dine behov. Du kan kontakte os via kontaktformularen, du finder til højre eller ringe til os på 32 87 32 72, så kan vi lave en aftale, hvor vi kan se din ejendom. Alt afhængig af opgavens omfang, vil vi skulle bruge mellem 20 og 60 minutter til at gennemgå ejendommen, så vi kan få klargjort, hvad netop denne opgave kræver af os. Efterfølgende vil vi høre dig, hvor ofte du ønsker vinduespolering og vinduespudsning af din ejendom, og så er det blot at sørge for at vindueskarme er ryddet, så vi kan komme i gang.
Når du bestiller vinduespudsning eller vinduespolering hos os, er der flere ting, der altid er en del af prisen. Alle materialer vi benytter til at udføre vores arbejde er en del af prisen. Ligeledes inkluderer priserne også ansvars- og personaleforsikring samt forsikring af jeres udstyr. Da det ikke er alle typer af vinduespudsning og vinduespolering, der kræver lift, er dette ikke en del af de faste priser. Hvis der er behov for lift til en bestemt opgave, aftaler vi i samarbejde med kunden en særskilt pris, da det kan variere meget fra opgave til opgave i hvilket omfang, det er nødvendigt at bruge en lift. Det er vigtigt for os, at al det arbejde, vi udfører er af højeste kvalitet. De resultater vi kan levere repræsenterer vores virksomhed og det vi kan – og derfor er det altid i orden. I et samarbejde med os, kan vi garantere flotte resultater uanset opgavens omfang. Vores medarbejdere er alle veluddannet og engageret i at give alle vores kunder professionelle og flotte vinduespudsninger og vinduespoleringer med samme høje kvalitet hver gang.
Erhvervsrengøring, samt insitutionsrengøring er også et at vores specialer, hvor vi har rigtig mange tilfredse ugentlige kunder. “Mit navn er Lene, jeg er formand i en en forening i Svendborg. Jeg vil give mine bedste anbefalinger til os. De passer vores trapper til u.g kommer til tiden, og det de bruger Økologiske rengørings midler er et stort plus for os.”
Vores kontordame sidder klar på mailen til at besvare evt. spørgsmål du måtte have angående din rengøring. Du er også altid velkommen. Så skal vi nok gøre vores bedste for at hjælpe dig. Du kan kontakte os via vores kontaktformular. Hvad vi laver, er let at forklare: Vi hjælper familier. Vi bringer folk sammen, så de kan hjælpe hinanden, og dem de holder mest af. Hos os finder familier hjælp, der opfylder netop deres behov. Vi er en hurtig voksende serviceplatform, der formidler serviceydelser i hjemmet indenfor flere kategorier: Børnepasning (eksempelvis babysittere eller dagplejere), ældrepleje, dyrepasning, lektiehjælp, handicaphjælp og rengøringshjælp. Detaljerede profiler hjælper vores medlemmer med at finde den ideelle hjælp til netop deres familie.
————
Eksperter i dit område
Vi har lokale eksperter der ved alt om dit lokalområde, og vi kan derfor sørge for både billige priser og bedste kvalitet på samme tid. Vi beregner hele tiden priser automatisk, og ved hvem der kan tilbyde den bedste samlede løsning til dine behov. Vi modtager hele tiden anmeldelser på de opgaver vores brugere får hjælp til, og vi kan anbefale den rengøringmed de bedste anmeldelser til dig. Du bestemmer om du overhovedet vil tage imod tilbuddet, og det er også helt op til dig hvornår arbejdet skal udføres. Hos vores rengøringsfirma vi varetager vi alle opgaver inden for rengøring. Hvad enten du har brug for en fast ugentlig aftale eller en gennemgribende rengøring, efter du har haft håndværkere eller ved en fraflytning, løser vi opgaven med et smil. Vores kundekreds er en bred sammensætning af kontorer, ejendomsservice og offentlige institutioner, og vi hjælper også gerne dig, hvis du bor i Svendborg eller maksimum 20 kilometer derfra og søger et professionelt rengøringsfirma.
Vi gør det, vi er bedst til i vores rengøringsfirma i Svendborg
Vi er gode til at gøre rent, og søger du et rengøringsfirma, som sætter en høj standard, er du kommet det rette sted hen. Vi er ikke kun vores navn, det er også vores mission. Vi ønsker at gøre en forskel, og når du har behov for at få forbindelse med din faste kontakt hos os, er der ikke lang vej – uanset tidspunktet på døgnet. Vi rykker hurtigt ud, hvis der er opstået et akut problem hos dig, som du har brug for vores hjælp til at løse. Rengøring er et respektabelt håndværk. For os går kvalitet af rengøring altid forud for en lav pris. Vores administration og tilbudsgivning er enkel og effektiv, ud fra signalværdien vi lægger i tillid, troværdighed og samarbejde.
Vi lagerfører de fleste gængse rengøringsmidler, dækkende alle relevante opgaver. Vores produkter er miljøgodkendte og overholder alle miljø- og kvalitetsmæssige normer. At skabe en sund rengøringsvirksomhed med fælles værdier, ud fra grundfilosofien om at behandle hinanden og vores omgivelser med gensidig respekt.
Erhversrengøring
Vi udfører alle former af erhvervs rengøring. Alt fra kontor, børnehaver til store virksomheder som skoler eller industrier. Vi udføre løbende rengøring alle dage om ugen, alt efter dine ønsker. Vi rengør, aftørrer og støvsuger, tømme skraldespande og vasker dine gulve! Vi tilbyder rensning af tæpper og gardiner om nødvendigt og bestiller sæbe og andre forsyninger efter dine ønsker. Vi lagerfører de fleste gængse rengøringsmidler dækkende alle relevante opgaver: Vores produkter er miljøgodkendte og overholder alle miljø- og kvalitetsmæssige normer. Vore emballager er godkendte til recirkulation og alle etiketter er forsvarligt mærkede med udførlige indholdsfortegnelser. Rengøringspersonalet har tavshedspligt og skal holde sig uafhængig af abonnentens personale. Rengøringspersonalet skal ved ansættelse fremvise en ren straffeattest, samt dokumentere at de kan læse og forstå dansk. Vi garanterer, at rengøringspersonalet ikke udskiftes ofte (max 2 gange indenfor det første år) undtaget er dog ferie og sygdom.
Når vi starter op på en fast opgave, foretager vi altid en rengøring, hvor vi bringer stedets rengøringsstandard op på et niveau, som vi finder tilfredsstillende, og som vi til enhver tid vil opretholde. Denne opstartsydelse er gratis og giver altså ikke dig en ekstra omkostning. Vores standard er høj, og for os er rengøring et respektabelt stykke håndværk, som vi udfører med høj kvalitet. Vi anvender udelukkende miljøgodkendte produkter, som er gode for både dig og miljøet. Vil du gerne have os til at foretage en professionel rengøring hos dig, er du velkommen til at kontakte os. Du kan ringe til os på telefon 69 69 13 70, og du har også mulighed for at sende os en e-mail.
———-
Hvad er en arbejdsplanlægning. Når man, som rengøringsassistent har et rengøringsområde og leverer en serviceydelse, skal der være en arbejdsplan. Den skal beskrive hvilke arbejdsfunktioner og hvilken standard/kvalitet, der ønskes af brugeren/kunden. Det er også vigtigt, at der er aftalt, hvem der har ansvaret for den oprydning og klargøring, der er nødvendig for at kunne gøre rent i et lokale. Klager Kunden, der har købt rengøring eller arbejdsgiveren, der har ansat en rengøringsassistent, har krav på at få den “vare”(serviceydelse) han køber/betaler for. Arbejdsplanen kan bruges til at sikre, at der udføres den kvalitet, som der bliver betalt for. I forbindelse med klager kan brugeren/kunden ofte have forventninger om, at der f.eks. skal udføres gulvvask hver dag. Læser man på arbejdsplanen, kan den fortælle, at der kun er beregnet gulvvask en gang om ugen. Planen kan her sikre, at rengøringsassistenten har leveret ”varen”.
Kunden/brugerne har bare for store forventninger. Hvis man ønsker en højere kvalitet, må rengøringsassistenten have mere tid til sit arbejde. Der kan være mange grunde til klager, f.eks.: – At der ikke er tømt et askebæger – At der er pletter på gulvet – At der er støv på lamper – At der ikke er sat papirhåndklæder op – At der står kaffekopper på skriveborde – At lokalet ikke er rengjort Klager kan være uberettigede – måske er det en bruger, som klager, hvor vedkommende ikke er orienteret om, hvilken rengøringsstandard, der er aftalt. Klager kan være berettigede – rengøringsassistenten er måske ikke god til at planlægge sit arbejde og glemmer eller overser noget, der skulle have været gjort. Gentagne klager over rengøringsarbejdet kan i værste fald medføre, at kunden vælger et andet rengøringsfirma eller en anden rengøringsassistent.
Omlægning af arbejdet Der kan være forskellige årsager til omlægning af arbejdet: – Dagrengøring/synlig rengøring – Ombygning, lokalernes anvendelse – Optimering, effektivisering, rationalisering – Besparelser – Nye metoder, indkøb af rengøringsmaskiner – Sygdom, ferie, uddannelse Ændringer kan være så store, at der skal nye arbejdsplaner til. Det vil ofte være aktuelt, når der kommer varige ændringer. Synlig rengøring indføres flere steder, det giver rengøringsassistenten bedre muligheder for at få en dialog med brugerne af lokalerne, så misforståelser hurtigt kan rettes. Dette kræver også, at man tilrettelægger sit eget arbejde anderledes. Der vil ofte være lokaler, som skal være færdige til et bestemt tidspunkt, så man skal ændre på den rækkefølge lokalerne rengøres efter. I forbindelse med at der er sket besparelser og effektiviseringer, er det ofte nødvendigt at sætte fokus på rengøringsbehovet og kunne prioritere.
Sanitet og lokaler, hvor der færdes mange mennesker rengøres hyppigere end depoter og mødelokaler. Kontorer rengøres måske ikke mere hver dag, men 1-2 gange om ugen. Der kan være arbejdsplaner, som beskriver, at der kun skal tømmes affald til hverdag og kun rengøres en gang om ugen. Nye metoder, redskaber og maskiner indføres af forskellige grunde. Da rengøringsarbejdet er fysisk krævende, er det vigtigt at være opmærksom på, at hvor der er frie gulvarealer. Her vil det minimere belastningen af rengøringsassistenten at indføre gulvaskemaskiner. Ved at indføre miljømetoder med mange klude og mopper, som vaskes i vaskemaskine, kan man spare mange vrid og rengøringsstandarden forbedres dvs. mere hygiejnisk rengøring. Nye metoder kræver instruktion og oplæring, og det skal der afsættes tid til. Ved sygdom kører man ofte med “nødplaner” dvs. at man fjerner affald og udfører en let rengøring på området (soignering). Måske er der lokaler som ikke bliver gjort rene, hvilket er acceptabelt i kortere perioder. Det er vigtigt at dette man kommunikerer dette ud til brugerne af lokalerne. Det vil give en forståelse for problemerne, derved undgår man unødvendige klager. Tidsberegning – hvordan fastsættes tiden? Når man skal udarbejde en arbejdsplan, skal man vide forskellige ting om området. En bygning opdeles normalt i faste rengøringsområder til hver enkelt medarbejder. Ved fastsættelse af størrelsen af det enkelte område, skal der tages et rimeligt hensyn til benyttelsen, lokaletype samt kvalitetsønsker/behov.
Når man skal beregne rengøringstiden, kan man bruge forskellige former for beregning: – erfaringstal – fast kvadratmeter-ydelse – detaljeret beregning ved hjælp af edb I dag anvendes den detaljerede beregning oftest.
Der bliver anvendt forskellige edb-programmer, hvor arbejdsgivere kan bruge deres egne tal fra f.eks. tidsstudier. Leverandør/konsulentfirmaer udarbejder også planer efter ønsker fra en arbejdsgiver, hvor arbejdsgiveren giver de nødvendige oplysninger. For at udarbejde en detaljeret plan skal man have forskellige oplysninger om bygningen: – areal – opmåling – rengøringsstandard/kvalitet – program koder – lokaletyper og numre – møbleringsgrad – gulvmaterialer – metoder – nøgletal – gennemsnitlig daglig tid Opmåling For at vide hvor stort et område der skal rengøres, er det nødvendigt at måle det op. Størrelsen/arealet opgives i m2.
Endvidere kan lokalenr. angives. Det giver et overblik over området, så man nemt kan se hvilke lokaler, der skal rengøres. 5 Rengøringsstandard Besmudsning af lokaler kan variere alt efter, hvordan lokalerne bliver brugt og efter årstiden. Planer udarbejdes efter en vurdering af behovet for rengøringen og kundeønsker. Der er principielt to plan-typer, som kan varieres. Programmeret rengøring – frekvensrengøring ( se programkoder s. 7). Der bestemmes på forhånd, hvilke metoder og objekter, der skal man skal gøre rent i et lokale og hvor ofte rengøringen skal udføres. Typisk delt op i dagligt, ugentligt og periodisk arbejde. Kvalitetsbaseret rengøringssystem – planerne her angiver typisk, hvilket resultat (rengøringsstandard/kvalitet) der skal være efter udført rengøring. Her bruges eks. DS/INSTA 800, renhedsgradssystem – se side 21 resultatrengøring. Lokaletyper, møbleringsgrad og gulvmaterialer Lokaler deles oftest op efter deres anvendelse, og rum af samme brugs-kategori, får udført samme rengøring. F.eks. vil sanitære rum som toiletter, baderum, omklædningsrum m.m. ofte skulle rengøres hver dag, mens depoter og arkiver måske kun rengøres én gang om måneden. Møbleringsgraden kan betyde meget for hvilke metoder, der kan benyttes samt tidsforbrugets størrelse. Man bruger ofte betegnelserne: – frit møbleret – møbleret – tæt møbleret Tilgængelige steder er frie flader, som er nemme at rengøre rationelt. Svært tilgængelige steder er vanskelige og tidskrævende. Det er besværligt at bevæge sig rundt og mere belastende for kroppen.
Gulvmaterialer benævnes ofte som ”hårde gulve” eller ”tæpper”. Hårde gulve kan være ru eller glatte, hvilket betyder noget for metodevalg og tidsforbrug. Metoder Der skal tages hensyn til rengøringsmetoder, når man beregner tid. Det tager længere tid at vaske et gulv med gulvklud/gulvskrubbe, end hvor man anvender en fladmop med kopsystem. Ved at bruge maskiner er det vigtigt at afsætte tilstrækkelig tid til til- og afrigning af maskinen. Der skelnes oftest mellem – soignering ( eks. tømning af fald) – daglig lettere rengøring – minimum – grundig – ugentlig rengøring – maksimum – periodisk rengøring – efter behov 6 Nøgletal Nøgletal i forbindelse med rengøringsarbejde er fremkommet ved arbejdstidsstudier, hvor man har fundet ud af, hvor lang tid det tager – som en gennemsnitstid – at udføre de enkelte rengøringsopgaver. Der findes nøgletal for gulvrengøring og nøgletal for inventarrengøring. Et “totalt nøgletal” er et udtryk for den samlede tid, man får til rengøring af både inventar- og gulv for hver m2 i et lokale pr. dag. I det totale nøgletal er der taget hensyn til programkoder, møbleringsgrad, metoder, lokaletyper og gulvoverflader. Hvis lokalet f.eks. er opmålt til 56 m2 , så vil den gennemsnitlige daglige rengøringstid i lokalet være 0,26 minut x 56 = 14,56 minutter. De fleste rengøringsfirmaer har deres egne nøgletal, således at de hurtigt kan beregne tiden. Disse nøgletal er ofte lagt ind i et EDB program. Nøgletallene er firmaets forretningsgrundlag og er derfor ikke tilgængelige. Gennemsnitlig daglig tid Alle rengøringsplaner er tidsberegnet, så den enkelte assistent ved, hvor lang tid vedkommende har til at udføre sit arbejde i hver dag. Den tid der går til at udføre selve rengøringsopgaven f.eks. aftørre inventar og moppe gulvet. Den tid, der går med af- og tilrigning, transport mellem lokaler, skifte redskaber o.s.v. kaldes for driftsteknisk tid. Den driftstekniske tid bliver ofte beregnet som en % af rengøringstiden (Operationstiden).
Den tid, der går med, at man f.eks. holder ryge/hvilepause, går på toilettet o.s.v. kaldes for personlig tid. Den personlige tid er ofte beregnet som en %-del af operationstiden. Evt. tillægstid kan gives til opgaver som f. eks. borddækning, opvask, madservering og blomstervanding. Hvis man er ansat på et plejehjem eller i en dag-/døgninstitution, kan der også være givet tillægstid til kontakten til beboere/børn. 7 Programmeret rengøring For hvert lokale som ønskes rengjort efter Programmeret Rengøring skal der på lokalefortegnelsen (eller på anden måde) fastlægges en trecifret kode. Den trecifrede kode som udgør programmet (aktiviteten) i det enkelte lokale læses sådan; 5 11 Antal dage med Antal dage Antal dage rengøring pr. uge med grundig med grundig (minimum) gulvrengøring pr. uge inventarrengøring (maksimum) pr. uge (maksimum) Kodens 1. ciffer angiver, hvor mange gange om ugen, der skal udføres rengøringsaktiviteter i lokalet (i dette eksempel 5 gange om ugen). Kodens 2. ciffer angiver, hvor mange gange om ugen, der skal udføres grundig gulvrengøring (i dette eksempel 1 gang om ugen).
Kodens 3. ciffer angiver, hvor mange gange om ugen, der skal udføres grundig inventarrengøring (i dette eksempel 1 gang om ugen). Forskellen mellem 1. og henholdsvis 2. og 3. ciffer angiver, hvor mange gange om ugen, der skal udføres let rengøring af henholdsvis gulv (2. ciffer) og inventar (3. ciffer). Hvis kunden/brugeren ønsker det, kan man aftale, at det på forhånd (eller senere, hvis behov skulle opstå), bliver lagt fast på hvilke ugedage de grundige arbejdsoperationer skal udføres for henholdsvis gulv- og inventar. Eksempel: 511 = Grundig rengøring hver mandag. Ligeledes kan man, hvis rengøring ikke skal udføres på alle ugedage, aftale, på hvilke dage rengøringen skal udføres.
Grundig gulvvask/støvsugning. Aftørring/-Støving af flader på arbejdsborde med tilbehør og andre personnære, frie flade inkl. vindueskarme og teknisk udstyr såsom telefoner, fax, kopimaskine, printere og EDB-kabinetter/- skærme. Ud over de i selve program koden indeholdte arbejdsoperationer kan der aftales generelle periodiske arbejder, som gælder for alle lokaler, der er tildelt en program kode, uanset koden. Periodisk arbejde (efter behov): Afvaskning/-tørring af flisevægge, døre- og karme/paneler, min. 2 gange månedligt. Aftørring/-Støving af lodrette flader på inventar (løst og fast), min. 1 gang månedligt. Aftørring/-Støving af vandrette ikke personnære flader inkl. fjernelse af spindelvæv samt polering af blanke overflader, min. 1 gang månedligt. Aftørring/-Støving af højtsiddende inventar og flader inkl. belysning, bjælker, udluftningsriste o.lign., min. 6 gange årligt.