ny layout til klienten

Dette er vores første projekt, hvor vi skal vurdere en hjemmeside. Her skal vi bruge analyse og lave ny layout til klienten. Min grupper var 4 personer som Teresia og mig. Vores gruppe skal arbejde med Fyens hjemmesiden. De har ikke en design og modern hjemmeside. Klienter er en rideklub forening. De bruger deres hjemmesiden til at oplyse nyheder af forening, stævner og om forening.  

Vores projekt er at vi rediger hjemmesiden og give en modern layout. Vi skulle gennemfører en systematisk evaluering og lave en klient rapport. Vi skulle analysere og vurdere deres hjemmesiden. Formålet er at kigge efter mulighed for optimeringer. Vi skulle brug af Nielsens 10 hueristics, Nobanet Usability Guidelines (NUG), C.R.A.PP analyse, samt interviews. Vi kunne bruge noget statistik fra Danmark Statistik. Vi skulle undersøge hvem målgruppen er, hvad der er vigtigt for hesteklub. Vi ville re-designer deres hjemmeside med at bruge alle vores samlet oplysninger

Første dag har vi arbejdet med vores gruppe kontrakt og valgt en gruppe leder. Det var en skabelon som man kan gennemgå spørgsmålene. Vores gruppemedlemmer var enig om alle punkter i gruppekontrakt

Da vi afleverede gruppekontrakt, startede vi arbejder over vores klients hjemmesiden. Vi har fundet væsentligste problemer i hjemmesiden. Vi har brugt Nobanet Usability Guidelines (NUG – Appendix A). Vi har evalueret individuelt som at svar alle spørgsmålene i NUG. Derefter vi har samlet dem et sted og diskuteret over det. Vi har valgt 4 alvorlig problemer og 4 mindre alvorlig problemer og har formuleret forslag til hvordan vi kunne løse problemer.

Vi har valgt vores målgruppe og fundet 3 persona som vi kunne spørge om brugeroplevelse af hjemmesiden. Vores målgruppe er alle på Fyn, med interesse for ridning. Vi har kigget Danmark Statistik og har fået et billede af der er flere ung mennesker(under 18), som går til ridning, en der er voksne i en rideklub. Danmark statistik viser også der 91% kvinder går til riding og 55% mellem 0-18 år gammel. Så vores primære målgruppen skal være forældrene som at de tilmelder deres børn til rideklub. Det kan være folk både på hobby og eliteplan og at de er interesseret i stævner eller sociale aktiviteter.  

Vi har valgt 5 spørgsmål i vores interviews for at kommer i dybden med hvad folks job, alder, hvor lang har reddet, hvor lang tid siden de har startet at ride, hvordan de kom ind i ridning, og hvilke medier der har været brugt til, at få nyhed eller sidst opdatering fra hesteklub. Selvfølgelig har vi fået at vide om de har hest eller hvad tit at ride.

I moodboard har vi fokuseret på at få flere medlemmer ind til fyens rideklub. Rideklubben har mange medlemmer under 18 år gammel og derfor forældre kigger på hjemmeside og de ville gerne se glade børn og heste i galleriet. Vi har lagt vægt på at det er nemt og simpelt at bruge hjemmeside at man føler sig velkommen når man besøger hjemmesiden. Derfor vi skulle skifte hjemmesiden farvepalet og lægge mange billede af ung mennesker. 

Da vi var færdig med vores interviews og moodboard, har vi lavet heuristiske analyse klient hjemmesiden. Vi har kigget Jakob Nielsens 10 generelle principper for interaktionsdesign. De kaldes “heuristikker”, fordi de er brede tommelfingerregler og ikke specifikke retningslinjer for brugervenlighed. Det handler om visibility af system, matching til real world, brugerkontrol, konsistens og standarder, fejl forebyggelse, anerkendelse, Fleksibilitet og effektivitet for brugen, æstetik og minimalist design. Da vi gået igennem dette punkter, har vi haft en analys af klient hjemmesiden. 

C.R.A.P Analyse er også en vigtigt analyseværktøj til at få god resultatet en kort tid. C.R.A.P har 4 punkt som vi skulle gennemgå. Det er kontrast, gentagelse, alignment, nærhed. Kontrast fokuserer vores opmærksomhed og bør bruges til at fremhæve de vigtigste punkter, som det kan fange brugeren. Designere skal bruge farver, fed type og størrelse for at skelne dele af tekst eller et billede og skabe kontrast

Klient hjemmesiden har en kontrast, som er farverne og billederne. De har brugt 3 farver. Det valgte kun en font i alle teksterne. Billederne i hjemmesiden er en dårligt kvalitet. Gentagelse binder objekter eller billeder sammen. For eksempel ved vi, hvilke personer der arbejder i restaurant på grund af gentagelsen af deres uniformer. Denne tekst bruger gentagelse af skrifttyper og størrelser til at forene designet. Vi kunne også give gentagelse af grafiske elementer et billede sammen. I klient hjemmeside var enkelte menuer, hvor der for mange undermenuer. Hjemmesiden skal være brugervenligt og simpelt, derfor vi skulle skifte lidt undermenuer. Der var også flere tekstbokse som det passer ikke hinanden samt størrelsesmæssigt.  

Alignment angiver organisering, polering og styrke. Tekst på en side er lettere at læse og forstå, hvis den er korrekt tilpasset til hjemmesiden. Det skal anvendes på hvert design eller sidelayout for at vise rækkefølge. Da vi analysed klient hjemmesiden, kunne vi mærket at der ikke er en lige fordeling af afstanden mellem header, boksene, menuerne og footer. Så vi skulle re-designe dem. 

Vi har også lavet Wireframe. Det giver en idé til hvordan hjemmesiden vil komme til at se ud. Så vi har lagt en skelet og skitser på hvordan hjemmesiden skal se ud. Vi har lagt vægt på billede, overskriften og logoen i header. Vi har været uenig om billeder opsætning. Men vi skulle se igen da vi startede arbejde i Adobe XD. Vi har lagt alle menu, footer og tekst indhold steder. Vi har også snakket lidt om indhold hvad vi kunne sætte i menuen, forsiden og footeren. Vi ved godt at klub kontaktinformation skulle det være i footeren og menu kneppe skulle være enkelt og basic. 

Da vi valgt målgruppe og finde problemer i hjemmesiden, arbejdede vi re-design af rideklub hjemmesiden i Adobe XD. Det er ikke kun forside, vi skulle designer, skulle vi designer alle selvvalgte undersider. Vi har kigget relevant rideklub hjemmesider. 

Vi har lavet en klient rapport til at aflevere til klienten. Det skulle foregå i Adobe InDesign. Vi har fortalt om konkludere på resultaterne og analysen af evalueringerne. Vi har skrevet også med anbefaling til forbedringer af deres hjemmesiden. Vi har også fortalt om problemer i jeres hjemmeside og hvordan vi har re-designet det.  Vi har afleveret med en prototypen link.

Efter afleverede vi vores projekt, lavede vi vores præsentation. Vi har delt 4 part til vores projekt og hver gruppe medlem har lavet sin egen præsentation. Gruppelederen har samlet dem i et præsentation. Dette 4 part er den evaluering, persona, re-design analyse og vores produkt. Jeg har taget re-design analyse. Præsentationen skal udformes til klienten. Derfor de har ikke dybt kendskab over teknologi, kodning eller hjemmeside programmering.

Comments (4)

[url=https://vsviagrav.com/]generic viagra[/url]

[url=https://fcialisj.com/]buy cialis on line[/url]

[url=http://vsdoxycyclinev.com/]buy cheap doxycycline[/url]

[url=http://vsviagrav.com/]viagra online[/url]

Leave a comment