Ikke-kategoriseret

flaske med logo’et der vender

Ketchup:
Den første flaske er står som en normal flaske med logo’et der vender så man kan læse det, men når du skal bruge flasken, så vender ud logoet omvendt. Hvis man ikke har så meget tilbage i flasken vil man også sætte den på hovedet for at få det hele med.

Den anden flaske er designet sådan, at når du stiller den, så står den på låget, logo’et vender rigtigt og når du bruger flasken, så vender logoet stadig rigtigt.

Der er stor forskel på ketchup flaskerne også her, hvis du skal have alt ud af den flaske til venstre (den gamle flaske) så kan den ikke stå på hovedet af sig selv, hvilket giver en dårlig oplevelse for kunden.
Men den nye flaske, altså den til højre klarer arbejdet af sig selv, da den er lavet til at stå sådan.

4.
Schneidermann´s 8 gyldne regler for god usability
Man kan ikke kun bruge Schneidermann´s 8 gyldne regler når man designer nye digitale brugergrænseflader. Men man kan også bruge dem til at finde usability fejl på allerede eksisterende websites.

Derfor skal I nu kigge på og prøve at gennemgå siden og finde steder, hvor ovenstående regler ikke bliver brugt.
Tag screenshot af problemområdet og skriv i jeres dokument, hvad er problemet og hvilken gylden regel høre den ind under.
Husk der kan sagtens være flere fejl områder inden for hver regel.

Skriv et svar