Ikke-kategoriseret

efter information i dette

Awareness
Da du allerede ved, at kunden leder efter information i dette stadie, er det lige præcis, hvad du skal give dem. Informationen skal være simpel og let at finde.

Virksomhederne skal være synlige (sociale medier, annoncer, tilbudsaviser, reklamespots).
Virksomhederne skal være informative.
Virksomhederne skal kunne differentiere sig.

Consideration
Virksomhederne skal fremstå som den bedste løsning/mulighed. Virksomheden skal sørge for, at kunden har let adgang til alle de informationer, han/hun har brug for for at kunne gå videre i processen.

Have gode anbefalinger på forskellige medier (trustpilot, google, facebook osv.).
Virke professionelle.
Virke troværdige.
Fremstå som den bedste value for money (bedre service osv.).

Decision
Virksomheden skal have overbevist kunden om, hvorfor han/hun skal vælge deres produkt/service frem for en af konkurrenternes.

Retention
Her skal virksomheden få kunden til at give feedback og forsøge at fastholde deres loyalitet, f.eks ved at sende et spørgeskema ud efter købet eller give dem en rabatkode til deres næste køb

Advocacy
Den mest effektive måde at få kunderne til at sprede brandet/produktet er ved at spørge dem, om de ikke har lyst til at sprede budskabet.
Hvis kunden har haft en positiv oplevelse og har fået en vare af god kvalitet, vil de automatisk sprede budskabet om brandet/produktet til deres omgangskreds.

Kom med eksempler på hvordan andre virksomheder har anvendt customer journey map

Hvordan er metoden med til at optimere brugeroplevelsen?

Man kan bruge customer journey map til at finde ud af, hvad virker, og hvad ikke virker. F.eks. hvor kunderne springer fra, eller hvor de har en dårlig oplevelse med produktet. Når man har fundet ud af det, kan man genoverveje, hvordan man gør tingene, og hvad man evt. kan lave om, for at kunden får en bedre oplevelse og dermed fuldfører købet.

Man kan også bruge det til at se, hvor virksomheden eller andre virksomheder gør det godt.

Hvad er Golden Circle?
Hvad er Golden Circle?
En anden tænkemåde, som virksomheder kan bruge godt af. Hvordan man tænker omkringens produkt
a. Hvad er formålet?
– Formålet med ”Golden Circle” er at finde sit formål. Hvorfor er
det du lavede det du gør?
– Det giver større personlig tilfredshed og bedre
forretningsresultater, hvis du har et defineret formål at basere din indholdsstrategi
på.
– “People don’t buy what you do, they buy why you do it”’

b. Hvad indeholder den?
– ”The Golden Cricle” er opbygget af 3 cirkler

1. Why(Hvorfor) få ved hvorfor de gør, det man gør.
2. How(Hvordan) Nogen ved hvordan de gør det.
3. What(Hvad) Mange ved hvad det er de sælger.

c. Hvilken relation har den i en indholdsstrategi?
Hjælper med at finde dit formål med dit produkt/brand
Hvad er din motivation bag

d. Kom med eksempler på hvordan andre virksomheder har anvendt Golden Circle
Apple
Disney
Pewdiepie
Coca cola
The wright brothers

e. Hvordan metoden med til at optimere brugeroplevelsen?
Den optimer
Inspirerer folk til at tro på hvad de tror på. Får brugeren til at være loyal overfor dit produkt/brand fordi der er følelser og motivation bag. Det ikke bare for at tjene penge.

Skriv et svar