kommunikation fra afsenderen

Svar venligst på følgende:

Hvad er værditrappen?
Hvad er formålet med den?
Formålet med værditrappen er at rykke ens kommunikation fra afsenderen til modtageren og dermed give en bevidsthed om forskellen på hvordan man kommunikerer i dag og hvordan man ønsker at kommunikerer i fremtiden. Den indeles i 5 forskellige trin.
Hvad indeholder den?
1. Køb vores produkt (Sociale netværk bliver brugt som markedsføring og intet andet)
2. Viden om vores forretning (Arbejdsplads information fx strategierne virksomhederne bruger – Mærkesager og holdning fx Økologi.
3. Vi fortæller om det vi brænder for (Altså hvad vil vi med det her? – fx vi vil gerne have en mere ren verden osv – Virksomhedens vision).
4. Hvordan kan vi hjælpe dig med det du brænder for.? (Hvis du fx vil redde flere dyr kan man købe plantebaseret fars)
5. Hvordan sammen forandre vi verden (Fx en fitness coach, kan være med til og forandre andres livsstil, fordi de hjælper andre).

Hvilken relation har den i en indholdsstrategi?
Det afhænger af den enkelte virksomhed, og deres budskabsdesign. Fx om det kød eller et fitnessabonnement

Kom med eksempler på hvordan andre virksomheder har anvendt niveauerne?
Niveau 1(Køb vores produkt): Hakket oksekød
Niveau 2(Hør om vores forretning): Ok vi støtter lokalsporten (lokalt)
Niveau 3(Vi fortæller om det, vi brænder for): Ok vi støtter lokalsporten og Økologi
Niveau 4(Hvordan kan vi hjælpe dig med det, du brænder for?): Nike, Silvan som bygger svigermor væk
Niveau 5(hvordan kan vi sammen forandre verden?): WSPA Hjælp dyrene! Naturli* – hjælper på klimaet og ingen skade på dyr.

Hvordan er metoden med til at optimere brugeroplevelsen?
Den fastholder brugeren som fx er vild med økologi, får folk til at føle sig glade- måske endda at de gør en forskel

Hvad er et customer journey map?
Hvad er formålet?
At visualisere en kundens oplevelse/købsadfærd for forskellige produkter/serviceydelser helt fra den første interaktion med produktet/brandet til alt det, der sker efter købet. Det hjælper virksomheden med at forstå kundens adfærd, tanker og følelser før, under og efter et køb.

Hvad indeholder den?
De forskellige købs stadier når man skal købe et produkt. Helt tilbage til at overveje at købe et produkt, til efter købet.

The main stages of the customer journey are:
Awareness (PAIN)
Kunden erkender at han/hun har et problem eller et behov og begynder at researche

Consideration
Kunden har dannet sig et overblik over, hvilke muligheder der er. Han/hun fortsætter researchen. Kunden sammenligner forskellige muligheder for at løse problemet, og sammenligner konkurrenter. Kunden sammenligner priser, læser anmeldelser osv. Det er også her, kunden evt. går i dialog med virksomheden (kundeservice)

Decision
Kunden er færdig med deres research, og er klar til at tage en beslutning.

Retention
Kunden har købt produktet. Her gælder det om at fastholde kunden loyalitet og få dem til at give feedback.

Advocacy
Hvis kunden er tilfreds med købet, bliver han/hun fortaler/influencer for dit produkt/brand. De siger gode ting om produktet/brandet og anbefaler det til folk i deres omgangskreds.

Hvilken relation har den i en indholdsstrategi?
Virksomhederne skal kende til og forstå hvert stadie i customer journey, så de kan levere det rigtige content på det rigtige tidspunkt i købsprocessen.

Comments (1)

You need to be a part of a contest for one of the finest blogs online. I am going to recommend this site!

Leave a comment